Pagid Street+ Bremseklosser - Foran - BN Shop - Nettbutikk for bremser, understell, vask og vedlikehold | EBC Brakes Norge
Pagid Street+ Bremseklosser - Foran
3.044,-
LagerbeholdningLagerbeholdningBestillingsvare, ta kontakt!
Kjøp
Beskrivelse

PAGID Street+ Bremseklosser foran

STREET+ av PAGID Racing har sportslige allround-egenskaper for gatebiler. Den dedikerte utviklingen av denne sammensetningen opprettholder en konstant høy ytelse over et bredt temperaturområde. På grunn av utmerket ytelse og modulasjonsegenskaper er de også egnet for bruk på bane. Sammensetningen er godkjent både på racerbanen og på gate.

Når konvensjonelle bremseklosser når sine grenser, overbeviser PAGID Racing STREET+ bremseklosser selv ved sportslig bruk med pålitelig bremseeffekt. Den spesielle sammensetningen tillater gjentatt og kraftig bremsing fra høye hastigheter.

- Godkjent for veibruk (ECE-R90 godkjenning)
- Pålitelig bremseeffekt, selv ved høyere driftstemperaturer
- Utmerket for sportslig veikjøretøy
- Teknologi overført fra racing til gate

Viktig info:
- Slitasjevarsler følger kun med der den sitter fast i bremseklossene originalt. Dersom den er avtagbar følger det ikke med
- PAGID Street+ kan ikke brukes i kombinasjon med CCM, CCM-R eller PCCB bremser (Karbon keramiske skiver/bremser)
- Monteringssett er inkludert

STREET+ fra PAGID Racing – Innkjøring
Etter montering av nye bremseskiver og bremseklosser trenger friksjonsflatene på begge komponentene en viss tid for å tilpasse seg hverandre. For å garantere sikker og problemfri bremsefunksjon er det nødvendig å kjøre inn bremsene.

Hvis komponentene ikke kjøres inn riktig, kan det oppstå materialoverføring mellom klossene og skivene, eller en ujevn fordeling av avleiringer på friksjonsflatene. Dette kan føre til vibrasjoner eller støy, noe som ikke er hyggelig for nylig monterte bremser. For å unngå unødvendige problemer, følg våre retningslinjer nedenfor.

Forsiktig: Overdreven bremsing kan føre til at friksjonsmaterialet overopphetes for raskt, noe som kan resultere i at bremseklossens overflate blir glassert, og dermed påvirke bremseytelsen negativt under denne prosessen.

- Prosedyren bør kun utføres på veistrekninger som tillater at disse manøvrene kan utføres på en sikker måte.
- Det bør være en pause mellom bremsingene for å varme opp bremsene gradvis og unngå termisk sjokk.
- De første bremsingene bør utføres forsiktig og kontrollert fra en makshastighet på 50 km/t. Deretter utfører du flere bremsinger fra middels hastighet, med tilstrekkelig tid for nedkjøling mellom hver syklus.
- Til slutt bør du bruke en moderat kjørestil og unngå unødvendig, hard eller kontinuerlig bremsing de første 300 kilometerne.